2016. november 1., kedd

Sütés nélküli snickers sajttorta

Édesanyámnak születés napja volt, és csináltam neki szülinapi tortát, már nem tudom, hol láttam a videót, ami ihletet adott hozzá, az tuti, hogy angol nyelvű volt, az arányokat nagyjából én raktam össze, és bizton állítom, hogy isteni finom ez a süti. Vigyázat, kipukkadás veszély!




Hozzávalók egy 23 cm-es tortaformához:

2 csomag kakaós keksz (én sparosat használtam)

Kb. 125 g margarin

12 db 50 g-os snickers

750 g mascarpone

2 tubus (2x170 g) cukrozott sűrített tej

1 tk vanília aroma

1 vagy 2 (100 g-os) tábla étcsoki

Kevés olaj


Elkészítés:

Nagyon egyszerű a dolgunk, mivel nem kell sütni. ;)

A kekszeket szétvertem a zacskóban a nyújtófával. Konkrétan porrá zúztam. :D

A snickerseket felaprítottam (kettő kivételével, ezek kellenek a díszítéshez). Körülbelül így:



Körülbelül négy snickersnek megfelelő adagot ledaráltam turmixgéppel. 

Majd a vajat, a kekszet és a darált csokit összegyúrtam masszává. 

A kapcsos tortaforma aljára javaslom tegyél sütőpapírt, így könnyebben leveheted a formáról, én elfelejtettem, úgyhogy élmény volt felvágni :D

Belenyomkodtam a kekszes egyveleget, egészen magasra a széléig csináltam neki peremet. 

Berakhatod a hűtőbe addig, amíg megcsinálod a krémet. 



A maradék összevágott snickerst, a krémsajtot, a sűrített tejet és az aromát összekevered egy fakanállal, szilikon lapáttal, bármivel, a gépet azért nem javaslom, mert a csokidarabokat jobban szétcincálná szerintem, és ez így lesz klassz, hogy nagyobb darabok vannak a krémben. 


Aztán rárakod a krémet a kekszalapra.


Gőz felett, vagy mikróban megolvasztod a csokit egy kevés olajjal. Majd bevonod a tetejét, egy keveset hagyj későbbre. Legközelebb csak egy tábla csokit rakok rá, a kettő már vastagnak bizonyult, túl tömény volt egyeseknek, bár nekem bejött a fél centi vastag roppanós csoki a tetején.

A maradék két snickerset szeletekre vágtam, és miután megszilárdult a csoki a tetején, a bögrében maradt maradék csoki segítségévél ráragasztottam úgymond ezeket a tetejére a tortának.



A hűtőbe rakjuk fogyasztásig, természetesen fogyasztás előtt levesszük a formát. 







Ez a torta valami isteni finom lett. És eszméletlen egyszerű, viszonylag gyors elkészítésű. Készítsétek, egyétek! Egészségetekre!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése